Recenzia: StarCraft2 (Beta)

2
266

Kto by nepoznal Starcraft, legendárna to hra, a teraz pozor, z roku 1998. Hrá sa do dnes, ako jedna z najlepších strategických hlavne multiplayerových hier.

Nedávno som bol spoločnosťou Blizzard vybraný ako jeden zo šťastlivcov, ktorý môžu hru hrať jej predlho očakávané pokračovanie StarCraft 2  v Beta verzii ako skúšobný králiček, tak by som sa s Vami rád podelil o pár zážitkov z hrania.

Inštalácia prebehne prostredníctvom prihlásenia sa na tvz. Battle.net account, stiahne sa celá hra v naprogramovanom prostredí s enginom fungujúcim na platforme torrentov, po dokončení inštalácie sa automaticky spustí  inštalácia, nie je potrebné žiadne rozbaľovanie či mountovanie virtuálnej mechaniky.

Po nainštalovaní si vytvoríte svoj profil hráča a privíta Vás pomerne graficky náročné menu, kde si nastavíte pár nastavení, a hurá do hrania. Trošička ma zamrzelo, že v Beta verzii je iba multiplayer, ruku na srdce, to sa dalo čakať. Blizzard potrebuje hlavne otestovať multiplayer, vytaženie serverov, nastavenie optimálneho posielania packetov a prípadné chyby v hraní, myslím si, najmä pre hranie po internete.

Keď som hru prvý krát spustil, môj počítač začal pracovať na plné obrátky, čo bolo sprevádzané aj značnou zvukovou kulisou – mal som pocit, že mi izbe štartuje Boing 747, … Nakoniec som po prvej hre ubral z detailov a rozlíšenia a všetko bolo zrazu ok.

A čo povedať k hre samotnej? Je to starý dobrý StarCraft, ktorý je síce prerobený do 3D enginu, ale takým vychytaným spôsobom, že je to hádam prvá hra, ktorú hrám a vôbec mi to nevadí (určite ste hrali nejakú strategickú hru, a to, že bola v 3D bolo síce vizuálne pekné, ale veľmi na škodu hrateľnosti).

Napríklad, je super, že si nemôžete otáčať kamerou, a povedzme si úprimne: načo by Vám to bolo? Aby ste stratili orientáciu? Alebo približovanie a vzďaľovanie, ak tam aj tieto funkcie sú, tak som na ne neprišiel a nepotreboval ich, hra je taká ako je nastavená defaultne, úplne perfektne hrateľná a tieto featúrky jednoducho nepotrebujete.

Ak niekto StarCraft poznáte, iste viete, že sa jedná o hru s troma rasami – Terrani (ľudia), Zergovia (akési menej inteligentné mimozemské bytosti), a Prottosi (inteligentní mimozemšťania). Každý hráč StarCraftu miluje hlášky jednotiek za Terranov (veta, ktorou Vás jednotka pozdraví keď ju označíte, alebo jej dáte príkaz), a tak som sa, celkom logicky tešil na novo nadabované hlášky. Musím povedať, že určite nebudete sklamaní, a iste každý čakal, že Blizzard si dá veľmi záležať, aby to bolo znova o zážitku, o v vtipe, o príbehu a o emóciách.

Medzi hlavné novinky v jednotkách za Terranov by som vydvihol nové Suplly depoty, ktoré odteraz slúžia ako akási brána, pretože sa dajú sklápať do priechodnej plošiny, teda nemôže sa Vám stať klasická vec z SC1, kedy sa Vám SCV zaseklo medzi tieto budovy, teraz jednu z nich sklopíte a SCV prejde. Čo je však v praxi využívané hlavne ako blokáda vstupu na územie kde máte svoju Base.

Ďalej je nová jednotka akéhosi lietajúceho medika. Ide o lietadielko, ktoré akýmisi laserovými lúčmi lieči jednotky. Stalo sa mi, že mojich cca 100 Mutalyskov (Základná Zerg vzdušná útočná jednotka), nemalo šancu proti cca 100 obyčajným mariňákom + asi 20 týmto „medikom“ nad nimi….

Stretnete sa s novými SCV, ako aj ich „silnejšími bratmi“ ktorí Vám padnú z vesmíru. Samozrejme jednotky typu Battlecruiser alebo Siege tank a podobne obľúbené jednotky zostali a môžete sa na ne veľmi tešiť.

Prejdime si z rýchlika Zergov. Tu som nedávno objavil, že si môžete tesne po začatí hry vycvičiť Queen, ktorá dokáže „hodiť“ na Zerg-Lair vajíčka s larvami, ktoré sa o niekoľko chvíl vyliahnu v larvy, a týmto spôsobom zrýchliť vývoj populácie, najmä v krízových momentoch.

Za Prottosov som toho moc nehral, tak nie je o čom veľmi písať, hral som proti nim niekoľko krát, a majú tradične veľmi schopné jednotky, najme nejakých nových veľkých robotov, ktoré brutálne spaľujú lasermi všetko čo chodí po zemi, a sú vysoko odolní. Problém je, že neútočia na vzdušné jednotky, takže ich treba umne kombinovať s inými.

Záver? StarCraft2 bude pecka. Tak ako jeho predchodca sa určite zapíše do histórie ako určite svojim spôsobom revolučná hra v ponímaní 3D stratégií, a samozrejme stratégií vôbec a zostane dlho dlho pojmom.

2 KOMENTÁRE

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here