Prvá skúsenosť z registrácií e-shopu do slovenských cenových porovnávačov

0
949

Rozum sa Vám zastavuje nad niektorými failami, ktoré tieto služby majú na svojich weboch….

Keď to človek sleduje navonok, príde mu to možno aj všetko rovnaké, ale ako náhle sa stanete „spolu-administrátorom“, žačína Vám, ako webmastrovi, ktorý by chcel mať všetky weby dokonalé, dochádzať aké detinské chyby sú na weboch, ktoré by mali ísť príkladom tým shopom čo sa u nich registrujú a v podstate za drahé peniaze využívajú ich služby.

Nebudem tu všetko menovať som z dneška už riadne unavený, ale dáme si nejaké perličky:

Pricemania:
Tu musím povedať, že som milo prekvapený, myslel som si, že marketing ktorý robia cez rôzne stretnutia komunity internetových priaznicov alá Barcamp, je možno iba mytie mozgov na správnej cieľovej skupine, ALE: pricemania môže byť vzorom pre všetky tieto systémy.
Čo by som možno už iba vytkol / navrhol zmeniť je príklad XML feed súboru na stiahnutie, a bolo by to asi dokonalé.

Ďalej to začne byť omnoho zaujímavejšie:

Heureka.sk
Už to, že „všetko dôležité má byť v pravo hore :)“ tu neplatí, a pre registráciu obchodu musíte scrollovať cez celú page až dole, je trošičku čudné, ale prečo nie, kto hľadá nájde… ALE HUPS, fail ako sviňa vo chvíli keď kliknete už na ten odkaz, na nasledujúcej stránke je totiž veľký oranžový button REGISTROVAŤ v strede screenu. Sa zaregistrujem a kukám ako puk, že WHATS NEXT?

A viete čo som urobil? Som sa zaregistroval ako user a nie ako e-shop, pretože ako e-shop sa treba zaregistrovať až nižšie, ale predtým sa treba zaregistovať najprv ako user, teda vlastne som spravil dobre, ale prečo sa mám dofrasa registrovať 2x, neviem, dobre, ok, kašlime na to :-)

Štruktúra XML feedu – komédia jak višitá. Samozrejme, že sú všetky elementy s úplne inými názvami ako na Pricemanii (čo si čakal brácho, že pôjdeš dnes spať pred druhou?), a keď už náhodou aj je ten názov rovnaký tak tu je veľkými písmenami, takže všetko prerobiť nanovo :D :D :D… Načo by sme to tým webmastrom uľahčovali, keď nemusíme?

A potom tu je jedna veľmi pekná otázka: DO ….. nebude hrešiť, nebudem…. Povedzte mi prosím, páni z Heureka.sk prečo tam do……… NEBUDEM HREŠIŤ som si povedal…. nemáte napísané KTORÉ sú povinné elementy a ktoré nepovinné? HA? HA? HA? Som si povedal, že dám iba také ktoré uvážim za vhodné, pretože načo by som mal dávať cenu bez dane, cenu s daňou a výšku dane zvlásť, ked DO …….. nebudem hrešiť, sa to dá všetko vypočítať z jednej položky… Ano ja viem, toto je prerábka českej materskej služby, a v Čehách majú rôzne sadzby DPH ale aj tak, FUCK OFF !!!
Ale viete čo mi to vypísalo po dokončení registrácie? „XML súbor OK“ No som zvedavý, čo bude až bude….

Najnakup.sk
Tak toto je perlička peličiek :-) Pretože tu som hľadal nejakú registráciu asi najdlhšie, ale našiel samozreme… Našieeeel :) Ale zaregistroval a viete čo? FAIL AKO SVIŇA.

Ale ešte predtým jedna otázočka pre všetky tieto systémy: prečo musím všade vypísať asi tak 6-15 krát e-mailovú adresu?
1) e-mailová adresa pre registráciu
2) e-mailová adresa firmy
3) e-mailové adresa pre zákazníkov
4) e-mailová adresa kontaktnej osoby
5) e-mailová adresa užívateľa
6) PERLIčKA PELIčIEK: e-mailová adresa vo fakruračných údajoch (Heureka.sk), wau. Pree-mailujem sa na koniec sveta

A teraz ten fail failov? Som sa zaregistroval a nič… Proste že kukáte ako puk na prázdnu stránku a keby mi rýchlo neprišiel e-mail (povedzme že mám sťahovanie e-mailov na Gmaily z externého POP3 raz za hodinu ALEBO som fakt iba nejaké externý trulko ktorý to robí pre nejaký e-shop a všetky adresy zadáva danej firmy,,,,, tak som úplne v ….) v ktorom stojí že moju registráciu musí niekto posúdiť (nechápem načo, JA PLATÍM, VY PRIKIVUJETE), a potom sa mi zjaví ďalšia fukcionalita…

Uhmmm, dobré.

Obrázok som ukradol (a článok si prečítal, odporúčam) odtiaľto: http://www.itnews.sk/tituly/pc-revue/2011-11-09/c144563-prehlad-ako-funguje-porovnavac-cien

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here