Príde niekto aj s rozumom nie len s nápadom? Zamyslenie nad Aukro.sk / Aukro.cz

5
575

Aukro ma ide poúčať, že keď niečo zaplatím kartou online, musím túto platbu mailom ohlásiť a požiadať o priradenie platby k pohľadávke a následnému “dodaniu služby”.Ak chcete niečo dražiť, čo má špecifiká SK/CZ trhu musíte použiť nejaký lokálny aukčný dom. Z tých elektronických áte na výber od asi najznámejšieho Aukro.sk / Aukro.cz cez slovenský Onetwosold.sk ktorý “skončil” ešte niekedy v 90 rokoch kedy začal, alebo Aukcie.sk na ktorý bohužiaľ chodí málo ľudí, alebo z českých systémov môžeme hovoriť o asi najzásadnejšej konkurencii Aukru o Odklepnuto.cz ktoré sa môže s návštevnosťou ako tak Aukru priblížiť.

To bola taká menšia analýza trhu, teraz podstate problému. Najviac skúseností mám s Aukrom a môžem Vám povedať – katastrofa! Ako prvú citlivú informáciu o aukre som zachytil od niektorého z mojich blogujúcich “kolegov” blogerrov, že majú problém s vyplatením provízie za partnerský webmaster program – vraj ako dôvod uvádzajú, že na zaslanie provízie je potrebné vystaviť faktúru. Na toto mám tiež svoj pohľad – áno, ok, je to v súlade so zákonom ale hrám fér a poviem to tým ľudom vopred a nie až po mesiacoch zobrazovania reklamných bannerov.

Tetaz to trošku zrýchlim – ak niekedy niekto predával niečo na Aukre a hlavne väčšie množstvo položiek, dá mi za pravdu, že to je iný chaos ten ich systém. Môžete si stiahnuť utilitu na publikovanie dražieb ale poradím Vám – ani ju nesťahujte. Ak to niekomu naozaj funguje, rád by som to videl :). Znovupublikovanie položiek je bordel, po troch opakovaniach nemáte páru čo ste už predali a čo nie.

Ak sa Vám stane, že niečo kupujete (uskutočnil som asi 20 nákupov) a zaplatíte, a daný užívateľ Vám tovar nedodá, Aukro sa síce tvári, že Vám pomôže, ale zrejme iba zablokuje konto. To je tak všetko čo môže, ok to nevyčítam, ale keď sa stane Vám, že o niektorú z vyhratých aukcií stratíte záujem a slušne sa ospravedlníte, máte problém ako Brno.

A teraz najnovší problém. České Aukro spoplatňuje každú jednu aukciu. Dobre, povedal som si, vyskúšam, za istý čas z toho bolo 90 Kč. Aukro mi poslalo niekoľko krát e-mail, že som im dlžný 90 korún, ja som im niekoľko krát napísal, či majú aj v Slovenskej banke účet (predpokladám, keď tu majú pobočku), ale akosi neodpisovali, tak som si povedal, dobre kašlem na Vás debili :) snaha bola.

Medzičasom sa však na Aukru objavilo niečo pre mňa naozaj  pre mňa vzácne. Tak som si povedal, dobre idem vyskúšať, či sa nedá napríklad zaplatiť kartou. Síce to trvalo na mňa až extrémny čas kým som sa v tom super-administračnom rozhraní k tomu preklikal, ale podarilo sa :-). A keďže do konca aukcie bolo 10 dní, čakal som kým mi príde notifikačný e-mail, že je moje konto odblokované, ale akosi, nestalo sa.

Až prišiel deň ukončenia aukcie a moje konto bolo stále blokované. Tak som napísal do Aukra nahnevaný e-mail a dostal som túto odpoveď:

Dojde-li k zablokování uživatelského účtu v souvislosti s pozdní úhradou poplatků Aukru, není po vyrovnání dlužné částky účet automaticky odblokován. K tomuto kroku je nutné vždy kontaktovat administrátory.

V předchozím e-mailu jsem Vás informovala, že pokud dojde k zablokování účtu v důsledku pozdní úhrady poplatků vůči Aukru, je pro odblokování účtu zapotřebí kontaktovat nás prostřednictvím Kontaktního formuláře, neboť odblokování není v tomto případě automatické.

Uložit Prodejci opětovné vystavení aukcí nejsme oprávněni. Pokud máte o zboží trvalý zájem, doporučuji Vám obrátit se na Prodejce pomocí nástroje Položit Prodejci otázku, který se nachází v Údajích o předmětu dané aukce. Je možné, že se chystá vystavit další aukce.

Děkuji za pochopení a věřím, že všechny ostatní platby budou připsány na Váš Aukro účet včas a již nedojde k podobným komplikacím.

A chlapci z Aukra dostali takúto moju odpoveď:

Zdravim,

to je ale Vas problem co mate a co nemate zautomatizovane a ak nieco
nieje zautomatizovane treba to kontrolovat manualne pretoze takto sa
uberate o zakaznikov, naco potom robite marketing?

Ja pocitam s tym ze v roku 2010 naparovanie platby realizovanej cez
virt. platobny terminal a nasledne odovzdanie systemu informacie ze je
podlznost splatena, prebehne automaticky.

Ak takato elementarna vec z pohladu programatorskeho nieje
zautomatizovana, co vsetko musite pre Boha robit rucne…

Napriek tomu vela uspechov. Uprimne vsak dufam, ze pride na trh niekto
s rozumom nie iba s napadom.

S pozdravom

Skúsil som ešte šťastie a napísal predajcovi, či už predmet predal, že ponúknem 2x toľko:

Výherce už zaplatil na Vás tyto výhry čekaly docela dost dlouho.A
nebyl jste schopen se ozvat.S pozdravem

5 KOMENTÁRE

  1. To ako Ti bude vyplacana odmena z partnerskeho programu aukro je jasne uvedene v podmienkach, ktore su zverejnene. Je tvoja chyba, ze ked sa niekde hlasis a nepozries si podmienky. Je to take iste ako by si sa siel zamestnat a do zlmuvy si sa ani len nepozrel. Nabuduce citaj a az potom kritizuj. :)

    6.4. Odmena bude Prevádzkovateľom vyzaplatená:
    a) podnikajúcim osobám, či iným osobám oprávneným vystavovať daňové doklady na základe daňového dokladu – faktúry zaslané doporučene Prevádzkovateľovi na hore uvedenú adresu sídla. Vystavená faktúra musí spĺňať všetky náležitosti riadneho daňového dokladu a obsahovať uživatelské meno Partnera používané na Aukro. Výška odmeny je uvedená vrátane DPH. Splatnosť faktúry je 30 dní od dňa jej doručenia Prevádzkovateľovi.
    b) nepodnikajúcim osobám na základe dokladu, ktorý bude k dispozícií k stiahnutiu v rámci užívateľského účtu. Tento doklad je povinný Partner zaslať doporučene Prevádzkovateľovi na hore uvedenú adresu sídla. Lehota splatnosti je vždy 30 dní od jeho doručenia Prevádzkovateľovi.

  2. Dobry den skJERRY,
    precital som si Vas prispevok, kde popisujete hned niekolko “problemov” s AUKRO. Problemov v uvodzovkach, pretoze mnohe z nich by nemuseli ani vzniknut. Verim ze operatori Vam poslali rady a odporucania ako postupovat (ako sam prikladate) – odporucam Vam sa mini riadit, pretoze rady nie su samoucelne. Urcite by ste si potom mohli kupit vzacnost, ktoru ste u nas nasli.

    Ako uz dobre uviedol prispievatel predomnou, vyplacanie odmien je jasne uvedene a zverejnene v podmienkach AP aukro. Takze menozem suhlasit, ze by sme to nedavali vopred vediet ako postupovat pri vyplacani odmeny.

    A co sa tyka stratenia zaujmu o polozku v drazbe. Tu by som sa riadil pravdivym porekadlom “Dva krat meraj a raz rez”. Pretoze v podmienkach aukro je uvedene, ze prihodenie v aukcii je zaväzne.

    Verim, ze aj v buducnosti u nas opät najdete pre vas vzacne predmety a s ich ziskanim uz nebudete mat ziaden problem.

    Prajem vela uspechov.
    Tomas
    aukro.sk

  3. A tak sme prišli na to, že to my užívatelia sme tí zlí a Aukro je vlastne nasamlepšeješie a najspravodlivejšie.

    Tomáš veď to je v pohode čo píšete, ale ja to beriem. To však nevymaže fakt, ktorý je myšlienkou článku: Že všetci dúfame, že príde niekto kto to bude robiť s rozumom, a nie iba s myšlienkou. Alebo a to je teraz nad rámec článku :) sa niečo veľké zmení a Vy sami to začnete robiť takto. To by ma potešilo možno aj viac, iste aj Vás :)

    Ja osobne viem, že tento biznis je ťažký, a je veľmi ťažké vyhovieť viacerým (všetkým je nemožné). Ja len píšem svoj osobný postoj, blog. To je niečo ako svoj denníček by som to prirovnal a idem sa posťažovať ďalším pár ľudom čo som zažil a čo ma vytočilo. Možno niekedy ani netvrdím, že to nebola moja chyba :)))

    Napr. vyplácanie provízie z aukro reklamy sa mňa vôbec netýka, ja by som do toho ani nešiel. Píšem čo som počul / čítal. Že je podľa mňa zle premyslený admin systém a dosť neprehľadne sa v ňom orientuje a mnoho vecí na Aukru je nelogických a povedal by som že starorežimovo-navrhnutých a toto všetko vlastne píšem kôli tomu, aby som Vám nastavil zrkadlo – aby si niekto u Vás uvedomil, že je niečo zlé. Mne osobne je to jedno :) To že mi ušli nejaké veci – moja chyba, mal som zaplatiť na čas (Vy ste mi možno mohli odpísať na môj e-mail) a bolo by to ok. Nič na tom však nevyvráti fakt že ma to mrzí a som z toho sklamaný a chcem o tom napísať na svojom blogu… A problém to určite je, a nielen v uvodzovkách.

    Peace

  4. Jerry,
    nikto Vam nebrani vyslovit Vas nazor, prave naopak sme radi, ak niekto povie co by a u nas dalo robit lepsie. Mozno som neobratne formuloval vety. A urcite som tu ani nechcel tvrdit kto je dobry a kto zly.
    Ze nas system nie je vyhovujuci pre kazdeho, to vieme. Uvedomujeme si nase nedostatky v systeme a v spolupraci s ostatnymi servismi sa ich snazime postupne odstranovat. Nejde to vsak vsetko naraz, ale to uz je na nas, aby sme to spravili cim skor. Drzte nam palce :). Ako sam pisete aukcny system je velmi zlozity.

    Rad by som Vas poprosil, aby ste namety a napady posielali aj cez nas formular (http://www.aukro.sk/contact/contact.ph) – pretoze takto sa, co najskor o tom dozvedia kompetentni pracovnici.

    Este raz dakujem za nazor. Peace.
    Vela uspechov.
    Tomas

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here