Mám jednoduché a efektné riešenie pre Tesco

1
3438

Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ. Je úplne jasné, že niekdajší reťazec číslo jeden – Tesco, je momentálne na kolenách. Nuž Lidl to zvládol na jednotku a to nie len v čerstvosti. Ale popravde – najmä preto. Myslím, že Lidl si urobil veľmi dôkladnú analýzu toho, čo ľudia naozaj chceli a dal im to.

Pretože ak by som išiel znova Tesco stavať na nohy, miesto drahšej reklamnej agentúry, drahšej kampani a drahšej analýze od ešte drahších odborníkov urobím jedinú vec. Urobím veľmi jednoduchú mikrosajtu a kde sa ľudí opýtam – čo by sa muselo zmeniť, aby ste opäť nakupovali v Tescu?

Pretože všetci máme k Tescu nejaký vzťah, nie je na Slovensku hádam človeka, ktorý by v Tescu nebol a nepoznal ho. Slováci radi nakupujú. Milujú zľavy atď. Vieme čo na nich naberá. Ale pri honbe za najlepšími číslami si, milé Tesco zabudlo:

– že ak budeš zákazníkov podvádzať a prebaľovať staré mäso, jedného dňa sa ti to vypomstí

– že ak budeš týrať svojich zamestnancov, ktorých máš aj tými ex za svoju históriu toľko, že všetci poznáme minimálne jedného človeka, ktorý pracuje / pracoval v Tescu, tak sa nám všetko postupne dostane, aké používaš praktiky, aký si Hitler medzi zamestnávateľmi

– že ak budeš šikanovať svojich dodávateľov, ktorých máš aj s tými ex za svoju históriu tiež toľko, že všetci v biznise poznáme niekoho, kto vám niečo dodával, tak nám to všetko kvetnato vyrozprávajú a tvoje logo je v našej pomyselnej mysli, opäť černejšie

– a okrem ďalších vecí sa podľa mňa v Tescu zabudlo na to, že:

– ľudia nechcú veľmi veľa chodiť – tvoje nákupné domy sú obrovské

– ľuďom sa nepáči, že stále prehadzuješ regály

– ľudom sa nepáči, že vozíky nemáš pri vchode, tak ako to má Kaufland / Lidl

– ľudom sa nepáči, že musia dlho čakať v rade

– vonkoncom sa im nepáči, že máš síce „nonstop“, ale vždy keď tam večer prídem máš hodinovú uzávierku v pokladni

– a na záver, absolútne sa nám nepáči, že si máme sami blokovať tovar, to sme nejaké cvičené opice alebo čo?

 

Preto to jednoducho, sečteno a potrdženo:

  1. Zapracuj na tom, že potraviny nebudú z Poľska a vždy budú čerstvé
  2. Zmenši obchodný dom, minimálne základné potraviny rozhoď iba napríklad na iba polovicu priestoru a na druhú polovicu šupni handry, elektroniku, detské veci a podobne
  3. Nepremiestňuj regále, ak chceš ľudom niečo vnútiť, sprav malú uličku na začiatku kadiaľ chodia všetci a tam umiestni vnucovací tovar
  4. Zapracuj na tom, aby sa personál usmieval. Aby začal mať rád svoju prácu.
  5. Vytrhni aj z podvozkom tvoje automatické kasy a daj ich rybárom pred Vianocami pred vchod, nech na nich vážia kapre. Potom ich venuj do múzea Najšialenejších podnikateľských nápadov..
  6. Garantuj, že nebudeme dlho čakať a že nás k našej spokojnosti obslúži milý personál
  7. Daj vozíky pred vchod
  8. Odstráň bezdomovcov z parkoviska
  9. Zapracuj na korektných vzťahoch s dodávateľmi
  10. Prestaň sa priživovať na biznise okolo tvojich obchodných domov a začni sa sústrediť na core biznis.

Článok neprešiel jazykovou úpravou

Foto učmazjnuté z The Guardian

1 komentár

  1. Nemám žiadnu pripomienku k výhradám voči Tescu, no dávať sem do kontrastu akože vzorný Lidl?
    Kráľovstvo neprehľadnosti, chaosu (usporiadania, neustáleho hľadania umiestnenia tovaru neraz vypredaného prvé hodiny-dni [čo malo vydržať až hovadsky dlhý 1 týždeň], uhýbania pred odstavenými krabicami, zásobovacími vozíkmi v uličkách, každotýždenné nové i staré handry rozhádzané kam sa len pohneš – bez skúšobných kabínok,…), kráľovstvo palmového tuku (! napchatý úplne všade od chipsov, cez cukrovinky, čokolády, crackery, keksy, po hocičo iné čo ani človeka nenapadne), a tiež nevystopovatelnosti výrobcu-pôvodu tovaru pri polovici produktov (tam je vtedy na 90% istý pôvod Polský; tiež tam kde pôvod uvedú vidno, že ak sa dá-tak trendovo zminimalizujú už tak početne nízky slovenský pôvod potravín) – to chcelo riadne oslepenie lidlovskou masívnou samoospevovacou samoreklamou (v takej masovosti ako u nás, sa nevyskytuje napr ani v Rakúsku)… Tiež ich spôsob reklamácií/vrátenia tovaru je pomerne nízky (vstupovať cez východ, čakať pri pokladni 5-10 minút na správnu osobu, byť očumovaný stojacim v rade… fakt je že samotné reklamácie a vrátenie bývajú OK, až nato že opravovať výrobok ktorý by sme si chceli ďalej ponechať, neopravujú).
    A ani tie lidlovské ceny potravín, či krátkodobo zaraďovaných“blbostí“ rôzneho druhu, nie sú už neraz zďaleka diskontné, na rozdiel od ich „kultúry“ predaja a akosti ich produktov. To že im tam občas vypadne produkt, o ktorom nikto zo zamestnancov ani infolinky nevie, či bol vyradený z ponuky nadobro, alebo len na pár mesiacov, to nie je nič neobvyklé (pritom na výber už iný nemajú – napr. 1 druh vypadnutého mrazeného hrášku na cca 5 mesiacov, rôzne vyradené celkom OK koláče a mnoho iného).
    Plno potravinových produktov zhoršuje svoju kvalitu (v rovnakom balení, za rovnakú, či dokonca zvýšenú cenu – to je však trend až tohto roka 2016), tiež klesá počet tohto sortimentu na úkor neskutočného kvanta čínskych handier (tie bývali kedysi v ponuke pár ks raz za 4-6 týždňov, teraz každotýždenne desiatky ďalších a ďalších).
    Uznám, že článok bol písaný v dobe najväčšieho úpadku Tesca pozorovatelného u nás (rok 2015), no Lidl bol už v tom čase tiež na zostupnej línii, tesco sa odvtedy dokázalo otriasť, Lidl klesá ďalej. Na množstve zhypnotizovaných más im to však neuberá.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here