Končí časopis LEVEL

0
305

Som si prečítal na Zive.sk, ale ono to tak úplne nie je, ako som sa neskôr dočítal, iba ho “nasilu” (rozumej napriek nevôle redakcie) predali ako značku inému vydavateľstvu. Čo je za tým všetkým?

LEVEL ako značka bola teda predaná a bude s určitosťou pokračovať ďalej. Kúpilo ju malé vydavateľstvo, ktoré vlastní Ondrej Prúša, čo je mne osobne ako kedysi-pravidelnému-čitateľovi LEVEL-u veľmi známe meno a ak pamäť neklame, dlho pôsobil ako šéfredaktor.

BTW, čo som mal pôvodne rozpísané ešte pred tým, ako som začal viac googliť:

Digitálna éra je tu už dávno, ale že to takto v LEVEL-i vzdajú, to som nečakal, skôr som čakal určitú zmenu…

Zaujímavý je aj rozhovor s urazeným bývalým zástupcom šéfredaktora. Môj názor je ten, a bola žo už aj dosť omielaná téma ako u nás (napr. Trend) tak aj v zahraničí, že printové periodiká sa pod vplyvom tlaku online / digitálnych periodík budú mať čo obracať aby sa vôbec udržali na trhu. Viacero odborníkov sa však zhoduje, a ja s nimi súhlasím, že printové periodiká nevymrú, naopak, miesto tisícok titulov v trafikách nájdeme iba zopár, za to – o to kvalitnejších.

Dosť som bol šokovaný, keď som si v článkoch na túto tému prečítal, že SCORE sa predá cca 10tis výtlačkov, zatiaľ čo LEVEL-u asi iba 5 tisíc. Wau. Ak by som si mal staviť, či skončí LEVEL alebo SCORE, dám tip na SCORE, i keď oba časopisy sú podľa môjho názoru hrozne predražené. Ja chápem, že si ich veľa ľudí kupovalo pre pribalenú hru, ale v dnešnej dobe torrentov, to asi už nemá nejaký zmysel.

Uvidíme akú politiku nastolí nové vydavateľstvo, pretože cena na Slovensku 11,29 € (v ČR 199 Kč, a to už niekoľko mesiacov propagujú zníženie ceny na “novú akční cenu”) je podľa mňa dôvod, prečo sa časopis predáva stále menej a menej. Aj keď špekuloval som nad variantom, že tieto časopisy sú práve preto tak drahé, aby viac zarobili. Vysvetlím na príklade:

Ak máte produkt, ktorého výrobná cena je 5€ (X), môžete zvoliť dve cesty:

  • predávať ho za napr. 7 € masovo, teda kúpi si ho veľa ľudí (Y), ALEBO (a teraz príde to zaujímavé):
  • predraziť ho a predávať ho za napr. 99 € a kúpi si ho omnoho menej ľudí (Z) ALE (a teraz príde pointa)

Ak rovnica (7-X) x Y je menej ako (99-X) x Z (čiže ak zisk z celkového predaja pri predajnej cena 7€ mínus výrobná cena 5€ t.j. zo ziskom 2€ a masovo počtu ľudom Y JE MENŠÍ ako zisk z celkového predaja pri predraženej cene (99-5 = 94€) menšiemu počtu spotrebiteľov, tak máte síce drahý produkt, ale viac vynáša aj pri omnoho nižšom predaji oveľa viac a ešte má aj známku lukratívnosti (cena je často vnímaná ako nositeľ hodnoty, hlavne u nás).

Keď sme pri týchto PC periodikách, nedá sa mi pristaviť pri dvoch značkách: CHIP – podľa mňa používa práve túto stratégiu, pretože s cenou na Slovensku 9,99 € je to jednoducho veľmi drahé čítanie. Len pre porovnanie slovenská konkurencia PC REVUE stojí 2,99€ čo je TRIKRÁT menej. Nehovorím o tom, že PC REVUE mám omnoho radšej (Ondrej pozdravujem) ale napríklad aj o tom, že nemecký CHIP kúpim NA SLOVENSKU za cenu cca 7-8 € (originál cena v nemecku 7€).

Druhá značka, ktorú som chcel spomenúť je práve PC REVUE, ktoré (ako som inak osobne už dlhšie čakal) zrušilo prílohy typu CD, DVD, nedajbože Blue-Ray (inak, nebol žiaden tlak od koncernov aby ste pridávali Blue-Ray ?), a urobilo mne veľmi sympatické gesto a vďaka presunu digitálneho obsahu na web a zrušeniu fyzického DVD k časopisu a dokázalo tak znížiť cenu z 3,98 € na 2,99 € čo je zníženie ceny takmer o 25%! Fantastické!

Len pre moju informáciu a nenaťahovanie tejto témy, chcel by som ešte napísať článok o:

  • Skúsenosti s predplatnými časopisov, resp. prečo si už mnoho časopisov radšej kupujem v trafike
  • Aké kritéria by mal spĺňať moderný magazín, aby mal čo najviac čitateľov a predplatiteľov

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here